Hoe zorg je voor een fris gevoel / smaak na het tandenpoetsen?

Stel voor je hebt na het tandenpoetsen geen fris gevoel of frisse smaak. En mocht dat wel een keer zijn, dan is het binnen een korte tijd weg. Ook bijvoorbeeld bij een smintje is na 5 minuten pepermuntloos te zijn het frisse wel weg.

Hoe zorg je voor een fris gevoel?

2 weken geleden
in: Gebit
TurfGraver
2 weken geleden
Denk ook aan je voeding.
Ritsuka
2 weken geleden
Doe je ook flossen of een rage gebruiken? Tongschraper? Dri k je genoeg water?
Inekez1
2 weken geleden
Wat bedoel je precies met frisse smaak en niet-frisse smaak? Het lijkt me niet gezond om de hele dag een mentol-achtige tandpastasmaak in je mond te hebben. Of bedoel je met fris gevoel: geen smaak, of een neutrale smaak, of in elk geval geen vieze smaak? Als je snel na het tandenpoetsen alweer een vieze smaak in je mond hebt, dan heb je of niet goed gepoetst, of ergens een ontsteking in je mond of keel, of geen goede mondbacteriën (misschien wel door teveel poetsen of te vaak mondwater gebruiken?), of misschien last van de geur of smaak van maagzuur of maaggassen die via je mond naar buiten komen? Overleg eens met je tandarts of een mondhygiënist, die kan kijken wat de oorzaak is van een vieze geur en daar iets aan doen. Dat is beter dan altijd maar op een kunstmatige manier proberen die geur te overtreffen met iets anders.
Inekez1
2 weken geleden
Is alles helemaal schoon en gezond, dan is het gewoon een kwestie van wennen aan een normale geur die niet naar sterke tandpasta ruikt. Een tandpasta gebruiken die juist geen extra frisse geur heeft, kan dan helpen. Je hebt dan na het tandenpoetsen gewoon een schoon gebit en een neutrale smaak in je mond. Als je jezelf aanleert dat die neutrale smaak hoort bij een schoon gebit en dus fris gevoel, ben je klaar.
BonBonvanJohn
2 weken geleden
Dit is een volkomen normale reactie van de mond. Die frisse smaak en geur is niet natuurlijk en zal door de mond zo snel mogelijk geneutraliseerd worden. Spoel jij je mond na het poetsen? Dan is je mond extra snel in het neutraliseren. Dus spoel je mond niet en spuug alleen het overtollige uit. Wacht met eten tot minstens een half uur tot een uur na het poetsen. Je zult merken dat de smaak en geur van tandpasta langer blijft hangen. Niet spoelen is uiteindelijk ook beter voor je tanden. Tandpasta bevat fluoride, dat maakt je tanden sterker. Door alleen het overtollige uit te spugen zal het achtergebleven fluoride nog even blijven doorwerken. Het is zonde om dat weg te spoelen.
Maar het is gegeven dat de mond iedere geur of smaak binnen afzienbare tijd heeft geneutraliseerd. Je speeksel dient als natuurlijke beschermlaag. Mocht je hierna toch nog snel een vieze smaak of geur krijgen praat met de tandarts. Misschien kan hij iets doen of jou doorverwijzen voor een speekselonderzoek.
Fruitschaal24
een week geleden
Naar de mondhygiënist om het gebit goed te laten reinigen.

Geef als eerste antwoord